Concours Hippique Bennekom
In 2023 werkt Ede Marketing in opdracht van de gemeente Ede aan het tonen van de verscheidenheid aan evenementen aan een nog diverser publiek. Daarnaast wilden we ondernemers in de gemeente Ede de mogelijkheid bieden om aan te haken bij de al bestaande activiteiten. Op deze manier stimuleren we breder draagvlak voor de evenementen, maar ook het versterken van de verbinding tussen de evenementen, de gemeente Ede, Ede Marketing en de ondernemers. Een ander belangrijk doel is om lokaal en regionaal meer bekendheid te verwerven voor een aantal lokale evenementen, waaronder het Concours Hippique Bennekom (CHB). Vanuit de gemeente en de organisatie van het Concours Hippique Bennekom was de vraag aan Ede Marketing om te ondersteunen bij het promoten van het evenement op Hemelvaartsdag.
In de periode voorafgaand is de campagne zichtbaar geweest via offline uitingen en online media op diverse locaties in de hele gemeente Ede en richt zich op de bewoners van de gemeente en regionale bezoekers. Onderstaand de belangrijkste resultaten van de campagne.
Via de Facebookpagina van Bezoek-Ede is in de periode van 24 april - 18 mei een uitgebreide campagne opgezet. Deze werd aangevuld met organische berichten voor het Concours Hippique Bennekom.
Bereik: Via advertenties hebben 143.828 mensen de campagne gezien. Daarnaast is bijna 2.000 keer naar de website geklikt.
Google Ads
Van 30 april - 18 mei is een Google Ads campagne in het zoeknetwerk ingezet, waarbij is getarget op mensen met kenmerken zoals dierenliefhebbers, familiereizigers, natuurliefhebbers, toerisme, familiemensen, gaat vaak naar een live-evenement, ouders van tieners (13-17 jaar) en kaarten voor evenementen.
Bereik: de advertenties hebben ongeveer 15.000 weergaven gehad en er is 1.612 keer naar de website geklikt.
Advertenties en advertorials
Naast onze eigen middelen hebben we ook diverse advertenties en advertorials ingekocht bij landelijke en regionale media. De hoofdfocus van deze artikelen is Paardrijden in Ede, met daarbij speciale aandacht voor het Concours Hippique Bennekom. We hebben onder meer in de volgende bladen, kranten en magazines betaald en onbetaald geadverteerd:
- Diverse uitingen via Hoefslag, waaronder:
- Advertorial website
- Banner website voor 2 weken
- Opname in de nieuwsbrief
- Facebookbericht
- Advertorial magazine Hoefslag
- Diverse uitingen via Bit & Cap, waaronder:
- Advertorial website op 3 april
- Banner website voor 2 weken
- Facebookbericht op 6 april
- Advertorial magazine Bit&Cap in mei
- Advertorial Hippo
- Banner nieuwsbrief Hippo
- Recreatiekrant Veluwe
- Recreatiekrant Veluwe editie van 24 april - 21 mei.
- Uitagenda in Ede Stad op 26 april
- Advertorial in Ede Stad en Bennekoms Nieuwsblad op 3 mei
- Advertentie in Ede Stad en Bennekoms Nieuwsblad op 10 mei
Bereik: In totaal hebben we met bovenstaande media ruim 1.000.000 mensen bereikt.
Bekijk meer media-uitingenWebsite statistieken
Op de bezoekerswebsite bezoek-ede.nl is in de campagneperiode het Concours Hippique Bennekom extra uitgelicht. Naast een eigen agenda-item heeft het CHB ook een eigen landingspagina gekregen, is hij uitgelicht op de ruiterpagina, de festivalpagina en als uitgelicht evenement op de homepagina.
Bereik: In totaal hebben ongeveer 7.000 mensen de landingspagina bezocht.
A0-posters en digitale schermen
Begin mei zijn in de hele gemeente Ede 45 A0-borden gevuld met posters voor evenementen in mei. Er is een combinatieposter gemaakt met o.a. Concours Hippique Bennekom en de Classico Boretti Gezinstocht . De posters hebben 2 weken lang in alle dorpen gehangen. Daarnaast is in mei via de 8 digitale schermen bij de toegangswegen in de gemeente Ede getoond.
Bereik: Via de digitale schermen hebben gemiddeld 136.000 mensen de campagne gezien.